Retur/Ångerrätt

Du har rätt till öppet köp i 14 dagar hos Artucky.se, observera dock att produkten enligt lag måste vara i väsentligen oförändrat skick när du gör din retur/byte. Vi tar ej emot returer/byten på en skadade eller repade produkter. Vänligen i aktta försiktighet när du provar produkten. Observera att även boxen/asken ses som en del av produkten, så även den skall vara i oförändrat skick.

Returfrakten står du som för kund själv.  Tills dess att vi mottagit produkten är det du som kund som står i ansvar för den om den skulle komma bort eller skadas. Notera även att du måste välja ett fraktsätt där paketet levereras hela vägen till oss. Artucky hämtar inte ut returer som måste lösas ut hos ett ombud. Är du osäker så fråga fraktbolaget hur leveransen sker innan du postar returen. Artucky kommer heller inte betala några avgifter för att ta emot ett paket, att vänligen säkerställ därför att alla avgifter, t ex tullavgifter när betalda när du returnerar en vara.

När du skall göra returen emballerar du varan som du tog emot den och bifogar alla handlingar som medföljde

Returen görs till: Fagerstagatan 18B, 163 53 Spånga /Sweden

Byten

Avser du att göra ett byte av produkten du har fått så görs det enklast genom att lägga en ny order via hemsidan på produkten du önskar istället. För att sedan returnera den först beställda produkten, se under rubriken Retur/Ångerrätt hur du skall göra. Detta alternativ går även fortast.

Du kan även skicka tillbaka produkten tillsammans med det ifyllda returformuläret, där du istället fyllt i att du vill byta din produkt och till vad. För detta alternativ behöver du även fylla i ditt personnummer på returformuläret. Den befintliga ordern kommer då att krediteras och en ny order genereras på produkten som du vill byta till, då vi inte kan göra ändringar i en redan levererad order. Har du redan betalat produkten kommer pengarna att återföras till dig och du kommer att få betala på nytt för den nya beställningen.

Du kan även höra av dig till oss innan för att kontrollera lagerstatus på produkten du vill byta till och om produkten finns på lager kan vi reservera den tills din retur kommit in.

Avbeställning

Ångrar du dig av någon anleding och vill avbeställa din order, då t.ex. leverans dröjer för länge, så kontaktar du oss antingen via telefon eller via e¬post. Ordern skall ej anses som avbeställd förrän du mottagit bekräftelse ifrån oss antingen via e-¬post eller telefon. Har din order redan blivit skickad är det ej längre möjligt att avbeställa varan och du är då som kund skyldig att ta emot försändelsen.

 Återbetalning

Har du valt valt faktura eller delbetalning via Klarna så kommer fakturan att tas bort. Har du redan betalat fakturan så kommer du att få ett mejl av Klarna med ett formulär som skall fyllas i. Där du får ange till vilket konto returen skall göras. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto.

Har du betalat med kort så returneras pengarna till samma kort som användes vid köpet, du får även ett mejl av Klarna som informerar att en återbetalning håller på att ske. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt kort. Vid problem, att t.ex. kortet som användes inte längre är aktivt, så skickas ett formulär ut istället, som vid köp med faktura.

För fler frågor kring detta ber vi vänligen dig att kontakta Klarna antingen via deras kontaktformulär på: www.klarna.com eller per tel: 08-120 120 10.

Har du valt att betala med kort så görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Normalt tar det ungefär 1-3 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto igen, men det kan komma att dröja upp till så mycket som 8 bankdagar. Har man lagt en order från utlandet med ett utländskt kort, kan det dröja upp till 3 veckor innan pengarna är tillbaka.

Observera att eventuella tilläggstjänster inte återbetalas, så som fraktkostnader, kortning av länkar, presentinslagningar m.m.